lørdag 1. september 2012

Pyntet skolebøker


                                            DT bidrag # 7 - Høst

Snart september og høst. Og med høsten hører skolestart til. Utfordringen hos Papirpikenes verden denne måneden er høst. Denne oppgaven satt langt inne hos meg, men plutselig kom jeg på en super ide` :) Hva med å pynte noen av Guro`s skolebøker? Først måtte jeg jo spørre Guro om jeg fikk lov.....kult var svaret :):) Jeg satte igang og her er resultatet :) Tror kanskje Guro har de fineste bøkene i klassa hihi, men det skal være sagt....alle er ikke slik....bare disse 2.
På begge bøkene har jeg brukt "avispapir" kjøpt hos Papirpikene, og de har fått et tynt strøk med gesso. Pyntet ellers med kakeservietter, blonder, hyssing, knapper som er malt med gesso. Vimplene er baksiden av et gammelt noteark. Bokstavene er tredd inn på hyssing. Alle materialene er kjøpt hos Papirpikene.

Da Guro, er det bare å glede seg til hver engelsktime :) Du skal se at nå går engelsken som en lek!!




 





























14 kommentarer:

Kjersti sa...

Heldige Guro, så lekre skolebøker da:) Tenker det blir mange misunnelige i den klassen!
Gratulerer så mye med dagen som var og god helg!
Klem fra Kjersti:)

Dortesjs sa...

ohh super nydelige, go helg

Veronique sa...

Lekkert ♥

Synnøve sa...

For noen flotte skolebøker:)) Guro er heldig, må jeg si!!! Tusen takk for inspirasjon:)) klem

annes paperfun sa...

SÅ stilig ♥♥♥
Virkelig lekkert...det må være det flotteste "bokbind" jeg har sett...
God helg til deg!
Anne

Luce sa...

Knalflotte skolebøker!
Ha en flott dag :o)

RitaK sa...

Flott idè Mona, dette er de lekrest pyntede skolebøkene jeg har sett noen gang :-) God helg!

Hilde sa...

Disse bøkene ble vakre Mona!! Guro er heldig som har en så flink mamma!!

Klem

Filharmonica sa...

Heldige Guro som har fått så flotte engelsk bøker :-)) De var rålekre Mona! Ha en flott søndag :-) Klem

Gina sa...

Utrolig stilig:-) Det er jammen noe annet enn di trøtte elektrobøkene med gråpapir på som jeg hadde sist ;-) Gid jeg hadde inspirasjon som denne i de tider,da hadde man kanskje sluppet å sovne i time;-)
Gina

Aquarell sa...

Herlige skolebøker! Det må jo være morsomt å ha så flotte bøker. :)

jacirascrap sa...

Seu blog é encantador...adorei suas ideias e trabalhos...

Meretekj sa...

Disse bøkene var rålekkert pynta.
Skikkelig romantisk var de <3
Klem, Merete

Ann Kristin sa...

Herlighet så lekre bøker da <3 Heldige dattera di :)